The Impact of Videogame Publishers on E-Athlete’s Rights and Obligations
DOI:
https://doi.org/10.47272/KIKPhD.2023.1.2Kulcsszavak:
E-sport, Jog, E-sportoló, Karrier, Szerzői jog, Virtuális valóságAbsztrakt
Az e-sport sokak számára karrierlehetőség, életcél. Ebben az iparágában égető kérdés az, hogy sport-e, az lesz-e, azonban a következő ritkán kerül szakmai kereteken belül vizsgálatra: jogi szempontból, az egyik nagy különbség az e-sport és a klasszikus sportok között az, hogy a klasszikus sportok (pl. futball, hoki, kosárlabda, karate) szabadon folytatható tevékenységeket takarnak, míg az e-sportot szoftverek, videójátékok teszik lehetővé, amelyeknek van szerzői jogosultja. Tehát a videójátékokat a szerzői jog által meghatározott kereteken belül lehet használni, nem csak a klasszikus értelemben vett fogyasztóknak, de az e-sportolóknak is. A klasszikus értelemben vett videojátékos fogyasztó és az e-sportoló között ebben az értelemben nincs jogi szempontból különbség. Jelen cikk a szerzői jogosultak e-sport iparágában tevékenykedő játékosok jogaira és kötelezettségeire gyakorolt hatását vizsgálja. Ezen iparági szereplők döntési jogköre határozza meg leginkább az e-sportolók jogait és kötelezettségeit e-sport karrierjük során.
Letöltések
Hivatkozások
Bányai, F. – Zsila Á. – Griffiths, M. D. – Demetrovics, Zs. – Király O.: Career as a Professional Gamer: Gaming Motives as Predictors of Career Plans to Become a Professional Esport Player, Frontiers in Psychology, 2020. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01866
Elkin-Koren, N.: Governing Access to Users-Generated-Content: The Changing Nature of Private Ordering in Digital Networks. Brousseau E. – Marzouki M. –Meadel C. (eds.), Governance, Regulations and Powers of Internet, Cambridge University Press, 2009
Fairfield, J.: Virtual Property, Boston University Law Review, Indiana Legal Studies Research Paper, Boston 2005. pp. 1075
Fejes, P., Sárközy T. – Szekeres, D. – Tóth, N.: The legal regulation of Hungarian sport; HVG -ORAC Lap- és Könyvkiadó Kft., Budapest 2019.
King, C.: Forcing Players to Walk the Plank: Why End User Licences Agreements Improperly Control Players, Rights regarding Microtransactions in Video Games, William & Mary Law Review 58, no. 4, 2017. pp. 1365-1402
Scholz, T. M. & Nothelfer, N.: Research for CULT Committee – Esports, European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, Brussels, 2022, pp. 23. https://doi.org/10.5771/9783748934844-23
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 Közigazgatási és Infokommunikációs Jogi PhD Tanulmányok
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
A cikk felhasználási jogaira bármely harmadik fél számára az első közzétételt követően a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 (CC-BY-NC-SA 4.0) licenc feltételek az irányadók.