The Impact of Videogame Publishers on E-Athlete’s Rights and Obligations

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.47272/KIKPhD.2023.1.2

Kulcsszavak:

E-sport, Jog, E-sportoló, Karrier, Szerzői jog, Virtuális valóság

Absztrakt

Az e-sport sokak számára karrierlehetőség, életcél. Ebben az iparágában égető kérdés az, hogy sport-e, az lesz-e, azonban a következő ritkán kerül szakmai kereteken belül vizsgálatra: jogi szempontból, az egyik nagy különbség az e-sport és a klasszikus sportok között az, hogy a klasszikus sportok (pl. futball, hoki, kosárlabda, karate) szabadon folytatható tevékenységeket takarnak, míg az e-sportot szoftverek, videójátékok teszik lehetővé, amelyeknek van szerzői jogosultja. Tehát a videójátékokat a szerzői jog által meghatározott kereteken belül lehet használni, nem csak a klasszikus értelemben vett fogyasztóknak, de az e-sportolóknak is. A klasszikus értelemben vett videojátékos fogyasztó és az e-sportoló között ebben az értelemben nincs jogi szempontból különbség. Jelen cikk a szerzői jogosultak e-sport iparágában tevékenykedő játékosok jogaira és kötelezettségeire gyakorolt hatását vizsgálja. Ezen iparági szereplők döntési jogköre határozza meg leginkább az e-sportolók jogait és kötelezettségeit e-sport karrierjük során.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Információk a szerzőről

Pál Novák, Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola

Doktorandusz hallgató, Pécsi Tudományegyetem, Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola

Elérhetőség: novak.pal@pte.hu

Hivatkozások

Bányai, F. – Zsila Á. – Griffiths, M. D. – Demetrovics, Zs. – Király O.: Career as a Professional Gamer: Gaming Motives as Predictors of Career Plans to Become a Professional Esport Player, Frontiers in Psychology, 2020. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01866

Elkin-Koren, N.: Governing Access to Users-Generated-Content: The Changing Nature of Private Ordering in Digital Networks. Brousseau E. – Marzouki M. –Meadel C. (eds.), Governance, Regulations and Powers of Internet, Cambridge University Press, 2009

Fairfield, J.: Virtual Property, Boston University Law Review, Indiana Legal Studies Research Paper, Boston 2005. pp. 1075

Fejes, P., Sárközy T. – Szekeres, D. – Tóth, N.: The legal regulation of Hungarian sport; HVG -ORAC Lap- és Könyvkiadó Kft., Budapest 2019.

King, C.: Forcing Players to Walk the Plank: Why End User Licences Agreements Improperly Control Players, Rights regarding Microtransactions in Video Games, William & Mary Law Review 58, no. 4, 2017. pp. 1365-1402

Scholz, T. M. & Nothelfer, N.: Research for CULT Committee – Esports, European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, Brussels, 2022, pp. 23. https://doi.org/10.5771/9783748934844-23

Downloads

Megjelent

2023-10-31

Hogyan kell idézni

Novák, P. „The Impact of Videogame Publishers on E-Athlete’s Rights and Obligations”. Közigazgatási és Infokommunikációs Jogi PhD Tanulmányok, köt. 4, sz. 1, 2023. október, o. 23-39, doi:10.47272/KIKPhD.2023.1.2.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok