A választott magántanulóság: otthonoktatás és tanulókörök magyarországi megjelenése

Szerzők

  • Csovcsics Erika

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.3.

Kulcsszavak:

közoktatás, alternatív nevelés, otthonoktatás, magántanulóság

Absztrakt

Az oktatás feltételeire és tartalmára vonatkozó törvényi szabályozás az elmúlt évtizedben számos jelentős változáson ment keresztül Magyarországon, melynek következtében a felerősödött az alternatív oktatási formák iránti igény. A különböző reformpedagógiai elveken működő alternatív iskolák választása mellett megfigyelhető a családban, otthon oktatott gyermekek számának emelkedése. Az ő esetükben a magántanulóság tudatos választás, új út és mód a hatékonyabbnak vélt tanulásra a jogszabályi lehetőség kihasználásával. Jelen tanulmány rövid áttekintést nyújt ennek homályosan ismert formának a magyarországi megjelenéséről
a nemzetközi kontextusra is utalva, valamint a mögöttes okokról az eddigi, nem túl számos kutatás eredményeinek tükrében.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Csovcsics, E. (2022). A választott magántanulóság: otthonoktatás és tanulókörök magyarországi megjelenése. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 29–37. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.3.