A Befogadó egyetem stratégiája: egy kutatói-fejlesztői munka az inkluzív kiválóság jegyében

Szerzők

  • Rayman Julianna

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.3.6.

Kulcsszavak:

egyetemfejlesztés, inkluzív kiválóság, diverzitás, méltányosság

Absztrakt

A „Befogadó Egyetem” stratégiai javaslata a Pécsi Tudományegyetem szolgáltatásainak minőségfejlesztését
célzó kezdeményezés eredményeként született 2015 őszén. A javaslat a PTE akadémiai kiválóságát (excellence) a sokszínű (diverz), a befogadó (inkluzív) és a méltányos (equity) oktatási környezet megteremtésével hivatott növelni. Jelen tanulmány lényegre törően szemlélteti e stratégiai javaslat célkitűzéseit, a mögötte álló koncepciót – Inclusive Excellencet –, és a megalkotásának munkafolyamatát. A javaslat megfogalmazásának útjába való betekintés körvonalazza a fejlesztési javaslat elkészítésének módszertanát, miközben alkalmat nyit, hogy megismerhessük egy korszerű megközelítés szakirodalmi hátterét és hazai adaptációs
lehetőségét.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Rayman, J. (2022). A Befogadó egyetem stratégiája: egy kutatói-fejlesztői munka az inkluzív kiválóság jegyében. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 1(3), 77–90. https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.3.6.