A kép-antropológia alapjai a neveléstudományban

Szerzők

  • Somogyvári Lajos

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.2.1.

Kulcsszavak:

oktatástörténet, antropológia, ikonográfia, pedagógiai sajtó

Absztrakt

Kutatásaim a hatvanas évekbeli magyar pedagógiai sajtó fényképanyagán alapulnak, hat
folyóiratot vizsgáltam meg ebből a szempontból: a Család és Iskolát, a Gyermekünket, a
Köznevelést, az Óvodai Nevelést, A Tanítót és a Tanító Munkáját. A képek feldolgozásában
interdiszciplináris módszertant követtem, amely az oktatástörténet hagyományos forrásait
az ikonográfi ával és az antropológiával ötvözi. Az 5371 elemből álló korpuszt különböző csoportokra
lehet osztani – fő célom a formális és informális oktatás-nevelés szereplőinek és az
iskoláztatás hétköznapi történetének a felvázolása. Tanulmányomban az oktatástörténetben
is hasznosítható fénykép-elemzések (kép-antropológia) rövid elméleti hátterét mutatom be,
ezt egy rövid példa követi a kutatási módszer gyakorlati alkalmazására.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Somogyvári, L. (2022). A kép-antropológia alapjai a neveléstudományban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 1(2), 7–19. https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.2.1.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok