A kép-antropológia alapjai a neveléstudományban
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.2.1.Kulcsszavak:
oktatástörténet, antropológia, ikonográfia, pedagógiai sajtóAbsztrakt
Kutatásaim a hatvanas évekbeli magyar pedagógiai sajtó fényképanyagán alapulnak, hat
folyóiratot vizsgáltam meg ebből a szempontból: a Család és Iskolát, a Gyermekünket, a
Köznevelést, az Óvodai Nevelést, A Tanítót és a Tanító Munkáját. A képek feldolgozásában
interdiszciplináris módszertant követtem, amely az oktatástörténet hagyományos forrásait
az ikonográfi ával és az antropológiával ötvözi. Az 5371 elemből álló korpuszt különböző csoportokra
lehet osztani – fő célom a formális és informális oktatás-nevelés szereplőinek és az
iskoláztatás hétköznapi történetének a felvázolása. Tanulmányomban az oktatástörténetben
is hasznosítható fénykép-elemzések (kép-antropológia) rövid elméleti hátterét mutatom be,
ezt egy rövid példa követi a kutatási módszer gyakorlati alkalmazására.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.