Élmény a tanulás a tanodában – de hogyan?
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.6.Kulcsszavak:
tanoda, tanulás, hátrányos helyzet, hátránykompenzációAbsztrakt
Kutatásom során alsó tagozatos diákokkal készített interjúk segítségével kerestem a választ
arra, hogy mit értenek tanulás alatt, és miért nem szeretnek tanulni. A tanulmányban olyan
tanodai program kerül bemutatásra, amely a hátrányos helyzetű gyermekek számára biztosít
lehetőséget arra, hogy megtanuljanak tanulni, és örömet okozzon számukra, élmény legyen
az ismeretszerzés folyamata. Játékosan sajátítják el a tanulási módszereket, technikákat, mivel
a gyerekek többsége nem tudja, hogyan kell gyorsan és könnyen tanulni. A program célja,
hogy a résztvevő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek sikerélményhez jussanak az
iskolában és személyiségük fejlődjön. A heti rendszerességgel tartott foglalkozás nem
korrepetálás, hanem egyéni adottságokhoz igazodó személyiségfejlesztés. Emellett a gyerekek
képességeinek, érdeklődésének megfelelő tehetség kibontakozásra is lehetőség nyílik.