Élmény a tanulás a tanodában – de hogyan?

Szerzők

  • Bencéné Fekete Andrea

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.6.

Kulcsszavak:

tanoda, tanulás, hátrányos helyzet, hátránykompenzáció

Absztrakt

Kutatásom során alsó tagozatos diákokkal készített interjúk segítségével kerestem a választ
arra, hogy mit értenek tanulás alatt, és miért nem szeretnek tanulni. A tanulmányban olyan
tanodai program kerül bemutatásra, amely a hátrányos helyzetű gyermekek számára biztosít
lehetőséget arra, hogy megtanuljanak tanulni, és örömet okozzon számukra, élmény legyen
az ismeretszerzés folyamata. Játékosan sajátítják el a tanulási módszereket, technikákat, mivel
a gyerekek többsége nem tudja, hogyan kell gyorsan és könnyen tanulni. A program célja,
hogy a résztvevő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek sikerélményhez jussanak az
iskolában és személyiségük fejlődjön. A heti rendszerességgel tartott foglalkozás nem
korrepetálás, hanem egyéni adottságokhoz igazodó személyiségfejlesztés. Emellett a gyerekek
képességeinek, érdeklődésének megfelelő tehetség kibontakozásra is lehetőség nyílik.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Bencéné Fekete, A. (2022). Élmény a tanulás a tanodában – de hogyan?. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 1(1), 68–79. https://doi.org/10.15170/AR.2015.1.1.6.