Helyzetjelentés a pedagógus életpályamodellről - alul-, felül- és oldalnézetben

Szerzők

  • Pete József

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.8.

Kulcsszavak:

pedagógus pálya, előmenetel, minősítési rendszer

Absztrakt

A dolgozat célja a folyamatosan formálódó életpályamodell tapasztalatai alapján képet adni a
rendszer működéséről, a lehetséges perspektívákról. A tapasztalatok és dokumentumok alapján
leszűrhető megállapítások: 1. Az alapelvek elfogadottsága: az anyagi ösztönzők szerepének
elismerése; a pedagógiai munka mérésének, értékelésének igénye. 2. A szükséges változtatások:
a pedagógustársadalom érzékenyítése; a szabályozás áttekinthetősége, következetessége;
a szereplők érdekeinek szem előtt tartása; a követelmények, értékelések és teljesítmények
harmonizálása; a fordított bevezetésből adódó hatások kiküszöbölése; a bürokratikus terhek
csökkentése. 3. A problémák okai: a projekt kifutása, előzetes koncepciók erőltetése; a hivatali
és szakmai szemlélet ütközése; nem kellően megalapozott bevezetés.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Pete, J. (2022). Helyzetjelentés a pedagógus életpályamodellről - alul-, felül- és oldalnézetben. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 2(2-3), 89–98. https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.8.