Helyzetjelentés a pedagógus életpályamodellről - alul-, felül- és oldalnézetben
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.2-3.8.Kulcsszavak:
pedagógus pálya, előmenetel, minősítési rendszerAbsztrakt
A dolgozat célja a folyamatosan formálódó életpályamodell tapasztalatai alapján képet adni a
rendszer működéséről, a lehetséges perspektívákról. A tapasztalatok és dokumentumok alapján
leszűrhető megállapítások: 1. Az alapelvek elfogadottsága: az anyagi ösztönzők szerepének
elismerése; a pedagógiai munka mérésének, értékelésének igénye. 2. A szükséges változtatások:
a pedagógustársadalom érzékenyítése; a szabályozás áttekinthetősége, következetessége;
a szereplők érdekeinek szem előtt tartása; a követelmények, értékelések és teljesítmények
harmonizálása; a fordított bevezetésből adódó hatások kiküszöbölése; a bürokratikus terhek
csökkentése. 3. A problémák okai: a projekt kifutása, előzetes koncepciók erőltetése; a hivatali
és szakmai szemlélet ütközése; nem kellően megalapozott bevezetés.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.