A „Pozitív pedagógia” lehetséges útjai

Szerzők

  • Ladnai Attiláné

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.2.

Kulcsszavak:

fekete pedagógia, pozitív pszichológia, pozitív pedagógia, érzelmi intelligencia, PERMA modell

Absztrakt

Jelen munka a humanisztikus és pozitív pszichológiai irányzat térhódítása nyomán elindult újszerű pedagógiai megközelítésmódokat vizsgálja, tekinti át azok egy szegmensének hozadékát pedagógiai kontextusban. A tanulmányban a pszichológiai tőke individuális szinten fejlesztett seligmani modellje kerül bemutatásra, hozzákapcsolva feltáró jellegű kvalitatív kutatási eredményeket, melyek kutatás közbeni jelentéseken alapulnak. Az elméleti háttér
feltárása során a cél az volt, hogy a kinyert indikátorok alapján a megfi gyelés, a mélyinterjú,
valamint az adatredukció eszközeivel végzett kvalitatív adatelemzés segítségével láthatóvá
váljanak jelentős tartalmi egyezőségek a pozitív pedagógia elemei mint elmélet, és egy hazai
modell – a Kék Madár – jó gyakorlat között. További kutatási irányként kínálkozik a pozitív pedagógia egyén felől vizsgált pszichológiai tőkéjének és az inkluzív pedagógiai környezet hatásának összehasonlító, összefüggéseket kereső vizsgálata.

Kulcsszavak: fekete pedagógia, pozitív pszichológia, pozitív pedagógia, érzelmi intelligencia,
PERMA modell

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-06-06

Hogyan kell idézni

Ladnai, A. (2022). A „Pozitív pedagógia” lehetséges útjai. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 4(1-4), 25–47. https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.2.