Point of sale advertising
Possibility, promise and reality
Abstract
A marketingkommunikáció típusai közül a vonal feletti eszközök, így a hagyományos értelemben vett reklám is, egyre inkább elérik lehetőségeiknek határát. Ezzel párhuzamosan a BTL megoldások, azon belül is az értékesítés-ösztönzés kerülnek előtérbe, ami irányulhat a fogyasztókra és a kereskedőkre egyaránt. A termékkipróbálás esélye, valamint a különféle árengedmények, pontgyűjtő akciók, hűségprogramok, nyereményjátékok üzletben történő meghirdetése fontos, hiszen a vevők így szereznek információt a vásárlás helyszínén. Ugyanakkor a gyártók termékeik értékesítéséhez biztosíthatnak reklámértékű berendezéseket, ezzel ösztönözve a kereskedőket az árukihelyezésre. Tanulmányunkban a bolti reklámok (POP) népszerűségét kívánjuk bemutatni felvázolva a fő piaci tendenciákat, bemutatva az eladáshelyi döntéshozás folyamatát, illetve a legbefolyásolhatóbb fogyasztói csoportokat.