On the idea and developments of marketing
Abstract
A tanulmány első része - a szakirodalomban szokásos marketing meghatározások főbb típusait is bemutatva - a marketing fogalmi rendszerét az ökonómiai szintek vetületében taglalja (makroökonómia és mikroökonómia, ez utóbbin belül összpiaci illetve vállalati szint). A második rész ennek a több elemében újszerű megközelítésnek egyik lényeges következményével, a marketing fogalmát „kiterjesztő” koncepciók kritikájával foglalkozik. A marketing makroökonómiai helyének tanulmánybeli kijelölése ugyanis alapjaiban szemben áll a hetvenes években népszerűvé vált, a marketing értelmezési tartományát rendkívüli módon kiterjesztő, elsősorban Philip Kotler nevével fémjelzett nézetekkel.
Downloads
Published
2019-12-02
How to Cite
Orosdy, B. (2019) “On the idea and developments of marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 29(4), pp. 31–36. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2407 (Accessed: 16 February 2025).
Issue
Section
On Different Meanings of Marketing