Az ökomarketing Három szintje
Absztrakt
A piacgazdaságok a 20. század második felétől az ökológiai problémák sokasodásával néznek szembe. A környezeti gondok előtérbe kerülése a ’60-as évek közepétől a piac működésének átfogó kritikáját váltotta ki („Római Klub”), és eleinte a vállalatok, majd később az államok környezetbarát működésével szembeni elvárásokat gerjesztett. A ’60-as évek végétől napjainkig számos kutató tett kísérletet arra, hogy a marketingelvek, a közösségi érdekek és a természeti környezet közötti kapcsolatot leírja, és ennek keretében a marketingaktivitás számos megközelítését ajánlotta. Prakash [2002] értékelése szerint a legsikeresebb korai elgondolások közé tartozott az „ökológiai marketing”, a ’90-es évek terméséhez pedig a „zöld marketing”, a „környezeti marketing”, a „fenntartható marketing” és a „zöldülő marketing” koncepciója.