A marketing fogalmáról és „kiterjesztéséről”

Szerzők

  • Béla Orosdy JPTE Közgazdaságtudományi Kar Marketing Tanszék

Absztrakt

A tanulmány első része - a szakirodalomban szokásos marketing meghatározások főbb típusait is bemutatva - a marketing fogalmi rendszerét az ökonómiai szintek vetületében taglalja (makroökonómia és mikroökonómia, ez utóbbin belül összpiaci illetve vállalati szint). A második rész ennek a több elemében újszerű megközelítésnek egyik lényeges következményével, a marketing fogalmát „kiterjesztő” koncepciók kritikájával foglalkozik. A marketing makroökonómiai helyének tanulmánybeli kijelölése ugyanis alapjaiban szemben áll a hetvenes években népszerűvé vált, a marketing értelmezési tartományát rendkívüli módon kiterjesztő, elsősorban Philip Kotler nevével fémjelzett nézetekkel.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Orosdy, B. (2019) „A marketing fogalmáról és »kiterjesztéséről«”, Marketing & Menedzsment, 29(4), o. 31–36. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2407 (Elérés: 31 július 2021).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing - minek nevezzelek?