Tudáscsere és tudásteremtés: hangsúlyeltolódások a kompetitív környezetben

Szerzők

  • Miklós Sárváry INSEAD Marketing Tanszék
  • András R. Nagy

Kulcsszavak:

tudásmenedzsment, méretgazdaságosság, versenyelőny, játékelmélet, stratégia

Absztrakt

A Tudásmenedzsment (TM) különböző alkalmazásai különféle méretgazdaságossági eredményeket hoznak a Szolgáltató Cégeknek (Professional Services Firms). A Tudásmenedzsment folyamatok egyrészt elősegítik a Tudáscserét a cégen belül, ami hatékonyabb működést és alacsonyabb költségeket eredményez, úm. kínálati oldali méretgazdaságosság (supply-side scale economies). Másrészt, amennyiben az egyéni tapasztalatokat megfelelő módon integrálják és szintetizálják, a TM folyamatok erősítik a Tudásteremtést.A Tudásteremtés révén lehetőség nyílik az üzleti környezet mélyebb megértésére, a szolgáltatások minőségének javítására, úm. keresleti oldal méretgazdaságosság (demand-side scale economies). A tanulmány a Tudásmenedzsment módszerekkel kapcsolatos vizsgálati eredményeket foglalja össze.

Downloads

Megjelent

2019-12-09

Hogyan kell idézni

Sárváry, M. és R. Nagy, A. (2019) „Tudáscsere és tudásteremtés: hangsúlyeltolódások a kompetitív környezetben”, Marketing & Menedzsment, 37(1), o. 4–16. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1510 (Elérés: 25 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Tudásmenedzsment