Az egészségügyi ellátás minőségének SERVQUAL szempontú mérése
Kulcsszavak:
szolgáltatásminőség, egészségügy, háziorvosi ellátás, SERVQUAL, együttműködésAbsztrakt
Az egészségügyi ellátás minőségének értékelése igen komplex témakör. Az egészség-gazdasági megközelítések elsősorban a technikai minőséget mérik, mely az alkalmazott eljárások szakmai alkalmasságán alapul, ugyanakkor általánosan elfogadott az a szemlélet, mely szerint a minőség meghatározásakor igénybe vevői szempontokat is érdemes figyelembe venni.
A tanulmány egy olyan kutatás eredményeit ismerteti, mely a páciensek szubjektív élményének részeként az észlelt (funkcionális) minőséget mérte a háziorvosi ellátás kapcsán, a SERVQUAL modell adaptálásával.
A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy értelmezhető e modell a háziorvosi ellátás tekintetében.
Downloads
Megjelent
2019-11-04
Hogyan kell idézni
Kincsesné Vajda, B. (2019) „Az egészségügyi ellátás minőségének SERVQUAL szempontú mérése”, Marketing & Menedzsment, 48(1), o. 47–58. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1002 (Elérés: 5 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketingkutatás