Az egészségügyi ellátás minőségének SERVQUAL szempontú mérése

Szerzők

  • Beáta Kincsesné Vajda Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti tudományok intézete

Kulcsszavak:

szolgáltatásminőség, egészségügy, háziorvosi ellátás, SERVQUAL, együttműködés

Absztrakt

Az egészségügyi ellátás minőségének értékelése igen komplex témakör. Az egészség-gazdasági megközelítések elsősorban a technikai minőséget mérik, mely az alkalmazott eljárások szakmai alkalmasságán alapul, ugyanakkor általánosan elfogadott az a szemlélet, mely szerint a minőség meghatározásakor igénybe vevői szempontokat is érdemes figyelembe venni.
A tanulmány egy olyan kutatás eredményeit ismerteti, mely a páciensek szubjektív élményének részeként az észlelt (funkcionális) minőséget mérte a háziorvosi ellátás kapcsán, a SERVQUAL modell adaptálásával.
A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy értelmezhető e modell a háziorvosi ellátás tekintetében.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Kincsesné Vajda, B. (2019) „Az egészségügyi ellátás minőségének SERVQUAL szempontú mérése”, Marketing & Menedzsment, 48(1), o. 47–58. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1002 (Elérés: 28 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás