Szolgáltatásminőség-mérés és -értékelés bevezetése egy gyermekvédelemi intézményben a nevelőszülői képzések fejlesztésének céljával

Szerzők

  • Zsuzsanna Eszter Tóth ELTE Gazdaságtudományi Kar
  • Máté Emődi ELTE Gazdaságtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2021.55.03.03

Kulcsszavak:

gyermekvédelem, nevelőszülők, szolgáltatásminőség, diszkonfirmációs paradigma, ügyfélelégedettség

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Az ügyfelek elégedettségmérési és -értékelési eredményei a szolgáltatásminőség javításának, fejlesztésének meghatározó inputjai. A gyermekvédelmi ellátási rendszerben a nevelőszülők kulcsfontosságú belső vevői szerepkörben jelennek meg: szolgáltatást vesznek igénybe és maguk is szolgáltatást nyújtanak, ezért e sajátos szerepük alapján vizsgáltuk az általuk igénybe vett nevelőszülői szolgáltatások minőségét és a képzésükhöz kapcsolódó fejlesztés lehetőségeit.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

A diszkonfirmációs paradigmán alapuló szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési eljárás testre szabásával kívántuk azonosítani és igazolni a nevelőszülőknek nyújtott szolgáltatások minőségdimenzióit. A vizsgált gyermekvédelmi intézmény öt megyét érintő nevelőszülői hálózatában 100 nevelőszülő bevonásával végeztük el pilot jelleggel az empirikus eredmények összegyűjtését és elemzését.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

Az elemzés eredményei alapján a következő dimenziókat azonosítottuk: érzelmi támogatás, szakmai segítségnyújtás, képzések fontossága, képzések testreszabhatósága, tanácsadói környezet, ill. várakozási idő és felkészültség. Tudomásunk szerint ez az első átfogó szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési kezdeményezés a hazai gyermekvédelemben a nevelőszülői elvárásokat és észleléseket vizsgálva.

GYAKORLATI JAVASLATOK

Az elemzés eredményei alapján a nevelőszülőknek nyújtott képzések szervezésével kapcsolatos konkrét minőségfejlesztési javaslatok megfogalmazására került sor a PDCA logikának megfelelően, továbbá javaslatot tettünk az alkalmazott módszertan továbbfejlesztésére.

Szerző életrajzok

Zsuzsanna Eszter Tóth , ELTE Gazdaságtudományi Kar

egyetemi docens

Máté Emődi, ELTE Gazdaságtudományi Kar

hallgató

Downloads

Megjelent

2021-12-23

Hogyan kell idézni

Tóth , Z. E. és Emődi, M. (2021) „Szolgáltatásminőség-mérés és -értékelés bevezetése egy gyermekvédelemi intézményben a nevelőszülői képzések fejlesztésének céljával”, Marketing & Menedzsment, 55(3), o. 33–47. doi: 10.15170/MM.2021.55.03.03.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek