Tanulói elégettség az Arany János Programban

Szerzők

  • Fehérvári Anikó

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2017.3.1-4.8.

Kulcsszavak:

tehetséggondozás, hátrányos helyzet, eredményesség, társadalmi mobilitás

Absztrakt

Az írás az Arany János Programhoz kapcsolódó friss kutatás első eredményeit mutatja be. A 2000 óta működő Arany János Program az egyetlen olyan nevelési- oktatási program Magyarországon, amely ilyen hosszú múltra tekinthet vissza, illetve, amely különböző hátrányos helyzetű célcsoportok számára teszi lehetővé a csoportos társadalmi mobilitást. A program szerepe az elmúlt években azért is felértékelődött, mivel egyre kisebb az esély a magyar oktatási rendszerben az alacsonyabb társadalmi-gazdasági státuszú csoportok számára a magasabb iskolai végzettség megszerzése. Kutatásunk középpontjában annak vizsgálata állt, hogy milyen tényezők befolyásolják a tanulók sikerességét, eredményességét, és ebben mekkora szerep jut a programnak. A cikk a kvantitatív tanulói vizsgálat első eredményeit mutatja be, kiemelve az egyes alprogramok szerinti eltéréseket és a tanulók programmal való elégedettségét.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Fehérvári, A. (2022). Tanulói elégettség az Arany János Programban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 3(1-4), 125–133. https://doi.org/10.15170/AR.2017.3.1-4.8.