A MANDARIN NYELV KÖTELEZŐ TANULÁSA A KÍNAI EGYETEMEK AFRIKAI DIÁKJAI SZÁMÁRA: A PUHA HATALOM ESZKÖZE?
DOI:
https://doi.org/10.15170/AT.2023.18.3.3Kulcsszavak:
mandarin nyelv, afrikai diákok, Kína, puha erő (soft power)Absztrakt
Az Afrobarometer 2019/21-es felmérésének adatai szerint az afrikaiak mindössze két százaléka tartja a mandarin nyelvet a fiatalok számára kívánatos nemzetközi nyelvnek, amelyet megtanulhatnának. Ez azt jelzi, hogy Peking kísérletei, hogy kulturális puha hatalmát Afrikában a nyelvi promóció révén növelje, korlátozott sikerrel jártak. E projekt célja, hogy ezt a megállapítást tovább vizsgálja, megnézve a Kínában tanult vagy jelenleg tanuló afrikai diákok körében a mandarin nyelv kötelező tanulásának perspektíváit. Leíró kutatásunkban a kvantitatív adatokat kérdőívek segítségével gyűjtöttük össze 315 Kínában tanult/tanuló afrikai diáktól. A begyűjtött adatok elemzéséhez leíró statisztikákat használtunk, beleértve a gyakoriságokat, százalékos arányokat, standard eltéréseket és átlagokat. Az Afrobarometer felmérés eredményeivel ellentétben a kínai afrikai diákok nagyra értékelik a mandarin nyelv tanulását. A többség úgy véli, hogy a mandarin nyelv ismerete a társadalom értékes tagjává teszi őket. Azt is szeretnék, ha a mandarin nyelvet szélesebb körben tanítanák hazájukban, és Kínát vonzó úti célnak tekintik mandarin nyelvtudásuk miatt. Ezek az eredmények arra utalnak, hogy míg az afrikai közvéleményt nem vonzza a mandarin nyelv, a Kínában közvetlen tapasztalattal rendelkező afrikai bevándorló diákok pozitívabban ítélik meg a nyelvet és annak előnyeit. Ez rávilágít arra, hogy a jövőben tanulmányokat kell készíteni a kínai soft powerről Afrikában, mivel egyes alcsoportok nézőpontjai eltérhetnek a szélesebb közvéleményétől.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.