Értesítések

CfP: Publikációs felhívás a Per Aspera ad Astra 2026/1. számához - Az oktatás és a tudomány társadalmi terei

2025-08-03

A Per Aspera ad Astra, a Pécsi Tudományegyetem művelődés- és egyetemtörténeti közleményei következő tematikus számába olyan tanulmányokat várunk, amelyek a társadalmi tér fogalmát vizsgálják történeti és társadalomtudományi perspektívából, különös tekintettel az oktatás, az egyetemek, valamint a tudás világára.

Tobb információ a CfP: Publikációs felhívás a Per Aspera ad Astra 2026/1. számához - Az oktatás és a tudomány társadalmi terei

Aktuális szám

Évf. 12 szám 2 (2025): Gyűjtemények az oktatásban
					View Évf. 12 szám 2 (2025): Gyűjtemények az oktatásban

A tematikus lapszám tanulmányai oktatással kapcsolatos gyűjteményeket mutatnak be, feltárják történetüket, elemzik az oktatásban és az ismeretterjesztésben való felhasználásukat, és kitérnek a gyűjtemények jelenlegi funkciójára. A témák között megjelennek az egyetemi oktatásban használt gyűjtemények, a világkiállítások oktatási pavilonjai, egyes múzeumok gyűjteményei mint iskolán kívüli tanulási színterek, levéltár-pedagógiai jó gyakorlatok, valamint az eszéki magyar iskolák története a dualizmus idején.

 

Megjelent: 2025-12-12

Teljes szám

Tartalomjegyzék

Tanulmányok

  • A világkiállítások, oktatási pavilonok, és az első iskolamúzeumok kapcsolatáról a 19. század és a 20. század elején

    Zsófia Albrecht
    7-25
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.01
  • Egyetemi dermato-venerológiai mulázsgyűjtemények Magyarországon

    Krisztina Dezső
    26-61
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.02
  • Eszéki magyar iskolák az Osztrák–Magyar Monarchia idején

    Denis Njari
    62-96
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.03

Műhely

  • Az ELTE IK Térképtudományi és Geoinformatikai Intézet digitális gyűjteményei – ritka kincsek virtuális „tárháza”

    Zsuzsanna Ungvári
    98-110
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.04
  • A Tomory Lajos Múzeum gyűjteménye az oktatásban, az oktatási gyűjtemény a múzeumban

    Zsuzsanna Heilauf, Melinda Jásperné Nagy, Tamás László Pápai
    111-130
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.05
  • A Völgységi Múzeum szerepe az oktatásban és a tudományos ismeretterjesztésben (1987−2020)

    Zoltán Szőts
    131-152
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.06
  • Ismeretátadás és élmény Levéltár-pedagógia a MNL Baranya Vármegyei Levéltárában

    Bianka Somogyi, Ágnes Vargháné Szántó
    153-163
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.07

Visszapillantó

  • 38 munkásévem

    Margit Hegedüs
    165-177
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.08

Szemle

  • A zárt rendszer logikája A titoktartás szerepe a szovjet állam működésében

    Péter Bacher
    179-184
    DOI: https://doi.org/10.15170/PAAA.2025.12.02.09
Az összes folyóiratszám megtekintése