Az értékrendszer mint másodlagos szegmentációs ismérv: vizsgálat a fogyasztói piacon
Absztrakt
Primer kutatásunkban az értékrendszer-, életstílus szerepét vizsgáltuk fogyasztói mintán. Megítélésünk szerint az egyén értékrendje, mint másodlagos szegmentációs ismérv differenciáló hatása megmutatkozik a kutatásunk alapjául szolgáló életbiztosítások igénybevevőinek piacán is. Faktoranalízis segítségével értékrendszer struktúrákat alakítottunk ki, klaszteranalízis módszerével az értékrend-alapú szegmensek főbb ismérveit karakterizáltuk. Jelen tanulmányunkban a többváltozós módszerek eredményeként kialakult fogyasztói csoportok összehasonlító elemzésével, az életbiztosítás iránti hajlandóságokban megmutatkozó különbségeket ismertetjük.
Downloads
Megjelent
2019-11-02
Hogyan kell idézni
Fodor, M. és Tamus, A. (2019) „Az értékrendszer mint másodlagos szegmentációs ismérv: vizsgálat a fogyasztói piacon”, Marketing & Menedzsment, 41(4-5), o. 59–63. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1302 (Elérés: 23 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
A Gyöngyösi Károly Róbert Főiskola kutatásai