Consumer Behavior and Prices
Abstract
Mindenki előtt egyértelmű, hogy az árak alapvetően befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntését. Arra azonban, hogy miképpen befolyásolják, már nem mindig tudunk pontos választ adni. A közgazdaságtan azt tanítja, hogy az árak csökkenése növeli a fogyasztók vásárlási hajlandóságát, és fordítva. A valóság azonban nem mindig írható le egyszerű képletekkel. A modern piacokon gyakran találkozhatunk olyan esetekkel, amelyek ellentmondanak a közgazdaságtan törvényszerűségeinek, gyakran figyelhetünk meg olyan vásárlói magatartási formákat, amelyek ellentmondanak a racionalitás elvének. Az árak és a vásárlói magatartás összefüggésének vizsgálata viszonylag új területe a marketingkutatásnak. Ebben a cikkben néhány olyan területet érintünk, a teljesség igénye nélkül, amelyek felkelthetik a gyakorlati szakemberek és a jövendő marketingkutatók érdeklődését is, és amelyek - pusztán a problémák felvetésével is - rávilágíthatnak arra, hogy jóllehet ezen a területen még sok megismernivalónk van, de az a kevés, amit már tudunk, az is hasznosan járulhat hozzá a mindennapi ármunkához.