Fogyasztói észlelés, preferenciák és pozicionálás a személygépkocsik piacán

Szerzők

  • Gábor Rekettye JPTE
  • Tibor Kiss JPTE

Absztrakt

A személygépkocsi több szempontból is különleges helyet foglal el a fogyasztási cikkek között: az autóbeszerzés - még a gazdaságilag legfejlettebb országokban is - komoly nagyságrendet képvisel a családok költési struktúrájában (a gépkocsi a fogyasztói kiadásokban gyakorlatilag a lakást követő második legnagyobb tétel). Nálunk pedig - ahol a családok átlagos jövedelme jóval alacsonyabb - a személyautó megvásárlását évekig tartó takarékoskodás, és hoszszan tartó döntési folyamat előzi meg.
     A személygépkocsi abból a szempontból is különleges termék, hogy - jól lehet alaphasznossága egyértelműen definiálható (a helyváltoztatás) - a fogyasztó és a társadalmi értékrendben ennél sokkal többet fejez ki (v.ö. a Veblen féle ún. feltűnő fogyasztás, a „conspicuous consumption" fogalmával): az emberek úgy gondolják, hogy a gépkocsi értéke, formája, imázsa stb. jelzést ad másoknak tulajdonosáról, illetve használójáról.

Downloads

Megjelent

2019-12-19

Hogyan kell idézni

Rekettye, G. és Kiss, T. (2019) „Fogyasztói észlelés, preferenciák és pozicionálás a személygépkocsik piacán”, Marketing & Menedzsment, 32(1), o. 9–15. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2187 (Elérés: 26 január 2023).

Folyóirat szám

Rovat

Gépkocsipiac

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>