Customer value perception, preferences and positioning on the hungarian automobile market

Authors

  • Gábor Rekettye JPTE
  • Tibor Kiss JPTE

Abstract

A személygépkocsi több szempontból is különleges helyet foglal el a fogyasztási cikkek között: az autóbeszerzés - még a gazdaságilag legfejlettebb országokban is - komoly nagyságrendet képvisel a családok költési struktúrájában (a gépkocsi a fogyasztói kiadásokban gyakorlatilag a lakást követő második legnagyobb tétel). Nálunk pedig - ahol a családok átlagos jövedelme jóval alacsonyabb - a személyautó megvásárlását évekig tartó takarékoskodás, és hoszszan tartó döntési folyamat előzi meg.
     A személygépkocsi abból a szempontból is különleges termék, hogy - jól lehet alaphasznossága egyértelműen definiálható (a helyváltoztatás) - a fogyasztó és a társadalmi értékrendben ennél sokkal többet fejez ki (v.ö. a Veblen féle ún. feltűnő fogyasztás, a „conspicuous consumption" fogalmával): az emberek úgy gondolják, hogy a gépkocsi értéke, formája, imázsa stb. jelzést ad másoknak tulajdonosáról, illetve használójáról.

Downloads

Published

2019-12-19

How to Cite

Rekettye, G. and Kiss, T. (2019) “Customer value perception, preferences and positioning on the hungarian automobile market”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 32(1), pp. 9–15. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2187 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Car market

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>