Entrepreneurs Waiting for Accessing EU Markets

Authors

  • László Józsa Veszprémi Egyetem
  • Annamária Sasné Grósz Veszprémi Egyetem
  • Tibor Tatay

Abstract

A 90-es évek végének általános tendenciája a globalizáció, ami Európában a piacok összekapcsoló­dása és a politikai döntések hatására még erőteljesebb, mint a világ más részein. Az Európai Unióhoz való csatlakozás iránti törekvések és az ezzel együttjáró folyamatok - a gazdasági és társadalmi határok felszámolása - következtében ma már a kis- és közepes vállalkozásoknál is fontos a globális gondolkodásmód kialakítása. Az EU-hoz való csatlakozás nem csak akkor érinti a vállalatokat, ha valamelyik társország piacán szeretnének értékesíteni, hanem akkor is, ha saját piacukon akarnak talpon maradni. A vállalkozás ezentúl egy igen kiterjedt piacon fog tevékenykedni, ahol a verseny erős, és a versenytársak általában jól kidolgozott marketingstratégiák alapján hozzák meg döntéseiket. A Veszprémi Egyetem Gazdaságtan Tanszéke által végzett kutatás többek között azt próbálta vizsgálni, hogy a magyarországi kisvállalkozások a marketing alkalmazásának területén mennyire készültek fel a várható erős versenyre. A felmérést az ország különböző területein fekvő 4 megyében végeztük el, hogy alkalmunk legyen figyelni az esetleges regionális kü­lönbségekre is.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Józsa, L., Sasné Grósz, A. and Tatay, T. (2019) “Entrepreneurs Waiting for Accessing EU Markets”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 33(5), pp. 15–18. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1874 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Hungarian Marketing Workshop 2000

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>