Advertisements with the eyes of a child and a parent

Authors

  • Ágnes Hofmeister Tóth BKÁE Marketing Tanszék
  • Erzsébet Malota BKÁE Marketing Tanszék

Abstract

A piacgazdaság elmúlt tíz éve alatt a magyar fogyasztó már „felnőtt", de a gyerekei gyerekek maradtak, életkoruk jellegzetességeivel, korlátáival és visz- szahozhatatlan szépségeivel. Vajon hogyan hat rájuk ez az őrületes reklámdömping, ami napról napra körülveszi őket? Szeretik-e a reklámokat a gyerekek? Egyáltalán mit ért meg a reklámokból a gyerek? Meg tudja-e különböztetni a reklámot a többi műsortól? Mennyire befolyásolja kéréseit, vásárlásait?
Jelen cikkünkben annak a kutatási sorozatnak a legfontosabb eredményeit mutatjuk be, amelynek célja a magyar lakosság attitűdjeinek feltérképezése volt a gyerekeknek szóló reklámok iránt. A kutatás során külön kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen vélemények alakultak ki a reklámokról a gyerekek körében. Megvizsgáltuk továbbá azt is, hogy hogyan viszonyulnak a szülők - akik többnyire a reklámozott termékek tényleges megvásárlói - a gyermekeknek szóló reklámokhoz. A társadalom egyik legkiszolgáltatottabb rétegéről lévén szó, számos etikai problémát is felvet a gyermekeknek/gyermekekkel kapcsolatos reklámozás. jelen cikkünkben azonban azonban nem célunk a kérdés mélyebb etikai elemzése.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Hofmeister Tóth, Ágnes and Malota, E. (2019) “Advertisements with the eyes of a child and a parent”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(2), pp. 33–38. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1817 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

The department of Marketing at the Faculty of Economics is 30-year old

Most read articles by the same author(s)