Advertisements with the eyes of a child and a parent
Abstract
A piacgazdaság elmúlt tíz éve alatt a magyar fogyasztó már „felnőtt", de a gyerekei gyerekek maradtak, életkoruk jellegzetességeivel, korlátáival és visz- szahozhatatlan szépségeivel. Vajon hogyan hat rájuk ez az őrületes reklámdömping, ami napról napra körülveszi őket? Szeretik-e a reklámokat a gyerekek? Egyáltalán mit ért meg a reklámokból a gyerek? Meg tudja-e különböztetni a reklámot a többi műsortól? Mennyire befolyásolja kéréseit, vásárlásait?
Jelen cikkünkben annak a kutatási sorozatnak a legfontosabb eredményeit mutatjuk be, amelynek célja a magyar lakosság attitűdjeinek feltérképezése volt a gyerekeknek szóló reklámok iránt. A kutatás során külön kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen vélemények alakultak ki a reklámokról a gyerekek körében. Megvizsgáltuk továbbá azt is, hogy hogyan viszonyulnak a szülők - akik többnyire a reklámozott termékek tényleges megvásárlói - a gyermekeknek szóló reklámokhoz. A társadalom egyik legkiszolgáltatottabb rétegéről lévén szó, számos etikai problémát is felvet a gyermekeknek/gyermekekkel kapcsolatos reklámozás. jelen cikkünkben azonban azonban nem célunk a kérdés mélyebb etikai elemzése.