Power relations and conflicts in the marketing channels - literature summary
Abstract
Rosenbloom [1999] azt mondja, hogy a marketingcsatorna társadalmi jelenség, azaz eltérő érdekek és célok alapján tevékenykedő szervezetek (s bennük emberek) együttműködő rendszere, s éppen az együttműködés kényszere vonja maga után az érdekek és a célok összehangolásának követelményét. Ha pedig társadalmi jelenség, akkor megtaláljuk azokat a társadalomszervező erőket is, amiket mindenütt máshol is: szerepek, kommunikáció, erőviszonyok (hatalmi viszonyok), konfliktusok. A szakirodalom különösen fontosnak tartja és részletesen elemzi az erőviszonyok (hatalom) és a konfliktus kérdéseit az elosztási csatornákban. Magának a disztribúciós rendszernek (a gyártó cég marketingcsatornáinak) szerkezetét és működését, másképpen szólva a csatornákon belüli és a csatornák közötti kapcsolatokat, viszonyokat és interakciókat, továbbá a marketingcsatorna működésének teljesítményét (eredményességét) és az elosztási rendszer résztvevőinek elégedettségét a fentiek határozzák meg.