Power relations and conflicts in the marketing channels - literature summary

Authors

  • Adél Korcsmáros
  • János Fojtik PTE-KTK

Abstract

Rosenbloom [1999] azt mondja, hogy a marketingcsatorna társadalmi jelenség, azaz eltérő érdekek és célok alapján tevékenykedő szervezetek (s bennük emberek) együttműködő rendszere, s éppen az együttműködés kényszere vonja maga után az érdekek és a célok összehangolásának követelményét. Ha pedig társadalmi jelenség, akkor megtaláljuk azokat a társadalomszervező erőket is, amiket mindenütt máshol is: szerepek, kommunikáció, erőviszonyok (hatalmi viszonyok), konfliktusok. A szakirodalom különösen fontosnak tartja és részletesen elemzi az erőviszonyok (hatalom) és a konfliktus kérdéseit az elosztási csatornákban. Magának a disztribúciós rendszernek (a gyártó cég marketingcsatornáinak) szerkezetét és működését, másképpen szólva a csatornákon belüli és a csatornák közötti kapcsolatokat, viszonyokat és interakciókat, továbbá a marketingcsatorna működésének teljesítményét (eredményességét) és az elosztási rendszer résztvevőinek elégedettségét a fentiek határozzák meg.

Downloads

Published

2019-11-02

How to Cite

Korcsmáros, A. and Fojtik, J. (2019) “Power relations and conflicts in the marketing channels - literature summary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(1), pp. 37–47. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1254 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>