Green marketing in the service of the food industry
Abstract
Cikkünk az ökoszemlélet és a fogyasztói mértékletesség tükrében kívánja megvilágítani a zöldmarketing lehetőségeit a hazai bioélelmiszer-fogyasztás növelésére, a zöldtudás-zöldfogyasztás dilemmájának szellemében. A cikk a Széchenyi István Egyetemen 2001-2007 között folytatott kutatásból mutat be fáziseredményeket. Érzékeltetjük a hazai biofogyasztás indítékait, akadályait, a fogyasztói szemléletváltáshoz szükséges tényezőket, a biogazdálkodás kilátásait, és a zöldmarketing javasolható akcióirányait. A Maslow-féle szükségleti piramis adaptációjával kitérünk a marketingkommunikáció eszközeire, majd a Porter-féle öttényezős modellt adaptálva teszünk javaslatokat a bioélelmiszer értéklánc szereplőinek stratégiai szövetségén alapuló zöldmarketing lehetőségeinek kihasználására.