Zöldmarketing az élelmiszeripar szolgálatában

Szerzők

  • László Józsa Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Mária Hofer Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Judit Varsányi Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék

Absztrakt

Cikkünk az ökoszemlélet és a fogyasztói mértékletesség tükrében kívánja megvilágítani a zöldmarketing lehetőségeit a hazai bioélelmiszer-fogyasztás növelésére, a zöldtudás-zöldfogyasztás dilemmájának szellemében. A cikk a Széchenyi István Egyetemen 2001-2007 között folytatott kutatásból mutat be fáziseredményeket. Érzékeltetjük a hazai biofogyasztás indítékait, akadályait, a fogyasztói szemléletváltáshoz szükséges tényezőket, a biogazdálkodás kilátásait, és a zöldmarketing javasolható akcióirányait. A Maslow-féle szükségleti piramis adaptációjával kitérünk a marketingkommunikáció eszközeire, majd a Porter-féle öttényezős modellt adaptálva teszünk javaslatokat a bioélelmiszer értéklánc szereplőinek stratégiai szövetségén alapuló zöldmarketing lehetőségeinek kihasználására.

Downloads

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Józsa, L., Hofer, M. és Varsányi, J. (2019) „Zöldmarketing az élelmiszeripar szolgálatában”, Marketing & Menedzsment, 41(6), o. 24–33. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1175 (Elérés: 28 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Zöldmarketing