A Négy Mancs kampányának gazdasági vonatkozásai

Szerzők

  • Renáta Fodor Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési Intézet
  • János I. Tóth Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Filozófiai tanszék

Kulcsszavak:

Négy Mancs, libatömés, állatvédelem, Vier Pfoten

Absztrakt

A hízott libamájtermelésben Magyarország az elsők között van a világon. A Négy Mancs Alapítvány (Vier Pfoten) 2008-ban kezdte meg a magyarországi libatömés elleni kampányát állatvédelmi célokra hivatkozva. Miután az Alapítvány számos magyar céget feketelistára tett, a német és osztrák áruházláncok nem vásároltak ezektől a magyar szállítóktól. Ráadásul ezek az áruházak nemcsak a libamájat, kacsamájat, hanem általában hízott terméket sem vásároltak a magyar cégektől. Ennek hatására az ágazatnak mintegy 5-7 milliárd forintos kára keletkezett.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Fodor, R. és Tóth, J. I. (2019) „A Négy Mancs kampányának gazdasági vonatkozásai”, Marketing & Menedzsment, 47(2), o. 63–73. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/632 (Elérés: 18 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

A menedzsment területei