A Négy Mancs kampányának gazdasági vonatkozásai
Kulcsszavak:
Négy Mancs, libatömés, állatvédelem, Vier PfotenAbsztrakt
A hízott libamájtermelésben Magyarország az elsők között van a világon. A Négy Mancs Alapítvány (Vier Pfoten) 2008-ban kezdte meg a magyarországi libatömés elleni kampányát állatvédelmi célokra hivatkozva. Miután az Alapítvány számos magyar céget feketelistára tett, a német és osztrák áruházláncok nem vásároltak ezektől a magyar szállítóktól. Ráadásul ezek az áruházak nemcsak a libamájat, kacsamájat, hanem általában hízott terméket sem vásároltak a magyar cégektől. Ennek hatására az ágazatnak mintegy 5-7 milliárd forintos kára keletkezett.
Downloads
Megjelent
2019-10-01
Hogyan kell idézni
Fodor, R. és Tóth, J. I. (2019) „A Négy Mancs kampányának gazdasági vonatkozásai”, Marketing & Menedzsment, 47(2), o. 63–73. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/632 (Elérés: 22 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
A menedzsment területei