A tantermen kívüli, digitális nevelés-oktatás hangsúlyossá válásának hatása a középiskolai kollégiumi foglalkozásszervezésre

Szerzők

  • Barna Viktor

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.7.

Kulcsszavak:

kollégium, téma/jelenségalapú foglalkoztatásszervezés, online tér, veszélyhelyzet, kooperáció

Absztrakt

A tanulmányban a 2020 tavaszán (és részben a 2020-21 tanévben) a COVID vírushelyzet miatt bevezetett digitális munkarend alatt szerzett tapasztalatok elemzése történik. A sajátos helyzet még inkább rávilágított arra, hogy a hagyományos szervezési és munkaformák hatékonysága a kollégiumokban is csökkenhet, azok alkalmazása esetlegessé válhat. Az (átmenetileg) otthon tartózkodó tanulókat – az iskolai tanulmányok segítésén kívül – főleg az őket aktuálisan vagy potenciálisan foglalkoztató témákkal lehet „megszólítani”. Kiemelten foglalkozunk a témának azokkal a vonatkozásaival, amelyek a téma/jelenségalapú foglalkozásszervezéssel kapcsolatban felmerültek. Így szó lesz arról, hogy a korábban személyes jelenléttel szervezett foglalkozások az online-térben is megvalósulhatnak, valamint arról, hogy a kollégiumpedagógusok érdemi szakmai kooperációját, ill. a tanár-diák és a diák-diák relációjú együttműködéseket az online-térben is fenn lehet tartani.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Barna, V. (2022). A tantermen kívüli, digitális nevelés-oktatás hangsúlyossá válásának hatása a középiskolai kollégiumi foglalkozásszervezésre. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 73–80. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.7.