A tantermen kívüli, digitális nevelés-oktatás hangsúlyossá válásának hatása a középiskolai kollégiumi foglalkozásszervezésre
DOI:
https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.7.Kulcsszavak:
kollégium, téma/jelenségalapú foglalkoztatásszervezés, online tér, veszélyhelyzet, kooperációAbsztrakt
A tanulmányban a 2020 tavaszán (és részben a 2020-21 tanévben) a COVID vírushelyzet miatt bevezetett digitális munkarend alatt szerzett tapasztalatok elemzése történik. A sajátos helyzet még inkább rávilágított arra, hogy a hagyományos szervezési és munkaformák hatékonysága a kollégiumokban is csökkenhet, azok alkalmazása esetlegessé válhat. Az (átmenetileg) otthon tartózkodó tanulókat – az iskolai tanulmányok segítésén kívül – főleg az őket aktuálisan vagy potenciálisan foglalkoztató témákkal lehet „megszólítani”. Kiemelten foglalkozunk a témának azokkal a vonatkozásaival, amelyek a téma/jelenségalapú foglalkozásszervezéssel kapcsolatban felmerültek. Így szó lesz arról, hogy a korábban személyes jelenléttel szervezett foglalkozások az online-térben is megvalósulhatnak, valamint arról, hogy a kollégiumpedagógusok érdemi szakmai kooperációját, ill. a tanár-diák és a diák-diák relációjú együttműködéseket az online-térben is fenn lehet tartani.
Letöltések
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.