Esélyteremtés lehetőségei a digitális világban

Szerzők

  • Jakab Natália

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.6.

Kulcsszavak:

digitális oktatás, hátrányos helyzet, pandémia, generációs különbségek, esélyteremtés

Absztrakt

A Gandhi Gimnáziumban nem a koronavírus okozta leállás hozta az első lépéseket a digitális oktatás felé, de kétségtelen, hogy ez a helyzet felgyorsította a folyamatot az intézmény életében. 2019 őszén kaptak a 12. évfolyamosok laptopot a tanulásuk támogatása érdekében. Ekkor még nem tudtuk, hogy ennek mekkora jelentősége lesz. Célunk a digitális hátrányok csökkentésén túl a hatékony eszközhasználat megtanulása, amellyel a diákok munkaerőpiaci elhelyezkedését is erősíteni tudjuk. Iskolánk tanulóinak több mint 80%-a kistelepülésről, hátrányos helyzetű régiókból származik, így különösen fontos volt az esetlegesen bevezetésre kerülő digitális oktatásra való felkészülés. A diákok felmérésén túl (eszköz, internet, tanulási környezet) fontos volt számunkra az is, hogy folyamatos, napi kapcsolatban tudjunk maradni tanulóinkkal az esetleges lemorzsolódásuk elkerülése érdekében. Jelen írás a digitális iskola kialakításának nehézségeit és eredményeit kívánja feltárni.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Jakab, N. (2022). Esélyteremtés lehetőségei a digitális világban. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 67–72. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.6.