Az önszabályozó nyelvtanulás elindításának támogatása

Szerzők

  • Horváth Gergely

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.4.

Kulcsszavak:

gyermekkép, lényeges tanulás, önszabályozó tanulás, érzelmi és gondolkodásfejlesztő tanulás, négydimenziós értékelés

Absztrakt

Arra teszek kísérletet ebben a tanulmányban, hogy egy olyan áttekintést adjak néhány fontos neveléstudományi felismerésről, amely – noha nyilván nem mutathatja be az összes felfedezést a gyermekekről az elmúlt gazdag évtizedekből –, mégis átfogó képet nyújthat a gyakorlat számára. A tárgyalás során végigvezetem az olvasót néhány tudományos, tényekkel is alátámasztott felismerésen, egy-egy konkrét, introspektív példán is érzékeltetve azt, hogy miként jelenhet meg a gyakorlat számára, amit a tudomány is bizonyított. A tanulmány végén röviden kitérek arra is, hogyan lehet a tudományosan is igazolt eredményeket a gyakorlat számára értékként felmutatni. Olyan értékekként, amelyek segítenek követendő alapelveket megfogalmazni a gyakorlat támogatására. Olyan attitűdbeli, gyakorlati-módszertani alapelveket mutatok be, amelyek biznyítottan a hatékonyabb, eredményesebb és méltányosabb nevelés és oktatás felé terelhetik a pedagógusokat, és egyben a neveléstudomány területén kutatókat.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-09-12

Hogyan kell idézni

Horváth, G. (2022). Az önszabályozó nyelvtanulás elindításának támogatása. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 6(1-4), 39–52. https://doi.org/10.15170/AR.2021.6.1-4.4.