Milyen mértékben teljesíthető egy játékalapú matematikai eszközkészlettel a kerettanterv?

Szerzők

  • Drobina Ákos
  • Cselők Dorottya
  • Csóka E. Zora

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.1.4.

Kulcsszavak:

játékalapú matematikatanulás, kerettantervi megfelelés

Absztrakt

A Pécsi tudományegyetemen működő Tanárjelöltek Szakkollégiumának kutatócsoportja a matematika és természettudományok tanításának-tanulásának megújulási lehetőségeit kutatja. Ennek keretében egy konkrét, létező, kipróbált játékalapú eszközkészletet vizsgáltunk (Lapot kérünk!), abból a szempontból, hogy vajon milyen mértékben tematizálja, mozgósítja azokat a kompetencia-elemeket, tudományterületi elemeket, amelyeket a hatályos kerettanterv előír a matematikai kompetenciák területén 1-4. osztályig. A cél annak kiderítése volt, hogy vajon egy játékalapú eszközrendszer képes-e – s ha igen, akkor milyen mértékben – lefedni egy
előíró jellegű kerettanterv követelményeit.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-08-03

Hogyan kell idézni

Drobina, Ákos, Cselők, D., & Csóka, E. Z. (2022). Milyen mértékben teljesíthető egy játékalapú matematikai eszközkészlettel a kerettanterv?. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 2(1), 57–60. https://doi.org/10.15170/AR.2016.2.1.4.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok