„NEMESI” TURIZMUS HÁROMSZÉKEN?

Szerzők

  • Alpár Horváth Babes-Bolyai Tudományegyetem Kolozsvár, Gyergyószentmiklósi Kihelyezett Tagozat,
  • Benedek Nagy Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Csíkszeredai Kar, Üzleti Tudományi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2021.06.04.03

Kulcsszavak:

kastélyturizmus, örökségturizmus, termékfejlesztés, Háromszék/Kovászna megye, marketing kommunikáció

Absztrakt

A romániai Kovászna megyét népszerűsítő turisztikai desztinációmarketing kommunikációs
megnyilvánulásaiban alkalomszerűen találkozhatunk a nemesi turizmus, nemesi vendéglátás
kifejezésekkel, többnyire olyan kontextusokban, amelyek egykori kisnemesi udvarházak vagy
főnemesi kastélyok turisztikai – attrakcióként vagy szálláshelyként való – hasznosításáról
szólnak. Tanulmányunkban először a kastélyturizmus elméleti (termékfejlesztési)
összefüggéseit értelmezzük a kulturális örökségturizmus és a különlegességekre alapozni
próbáló szállodaműködtetés fogalomkörében. Második lépésként a háromszéki kúriák
(udvarházak) és kastélyok helyzetére világítunk rá, bemutatva az közelmúltbeli fejlesztési
törekvéseket, a turizmusba való bekapcsolási kísérleteket. Harmadik része a dolgozatunknak
egy feltáró kutatás eredményeit tartalmazza, mely során a kastélyok és kúriák tulajdonosainak,
működtetőinek kommunikációját vizsgáljuk meg, a különböző online és más csatornákon.
Célunk feltárni, hogy milyen tartalmak (képek, szövegek) és milyen üzenetek látnak napvilágot,
ezek pedig mennyire koherensek és milyen ellentmondások fedezhetők fel a szereplők
célkitűzései és a látható tartalmak között, valamint a térség marketing törekvéseivel szemben.
Végezetül javaslatokat is megfogalmazunk, egy normatívabb megközelítésben, melyben
kifejtjük, hogy véleményünk szerint milyen kommunikációs politikát volna célszerű folytatnia
a régió különböző turisztikai szereplőinek.

Downloads

Megjelent

2022-01-05

Hogyan kell idézni

Horváth, A., & Nagy, B. (2022). „NEMESI” TURIZMUS HÁROMSZÉKEN?. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 6(4). https://doi.org/10.15170/TVT.2021.06.04.03