HÉTKÖZNAPI TÉMÁK, HÉTKÖZNAPI HÍRESSÉGEK INFLUENCER KOMMUNIKÁCIÓS TRENDEK A TURIZMUSMARKETING TERÜLETÉN 2019-BEN

Szerzők

  • Ádám Guld Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar

Kulcsszavak:

trendek, influencer kommunikáció, turizmusmarketing, z-generáció

Absztrakt

Az elmúlt évek során az influencerekkel támogatott kampányok az üzleti élet szinte összes szegmensében
megjelentek, s ez a trend a turizmusmarketing területét sem hagyta érintetlenül. 2018-ban tömegével
indultak el azok a nemzetközi és hazai kampányok, amelyek YouTube-sztárokkal és Instagram-celebekkel
próbáltak vonzóvá tenni turisztikai desztinációkat – hol több, hol pedig kevesebb sikerrel. A megoldás
újszerűségéből adódóan még mindig számos bizonytalanság jellemzi a gyakorlatot (fogyasztói magatartás
lekövetésének problémái, trollkodó influencerek stb.), ugyanakkor a kommunikációs iparág szereplői
továbbra is ezt tartják az egyik leghatékonyabb választásnak, különösen akkor, ha a fiatal generációk elérése
a cél. De milyen trendek rajzolódnak ki ezen a területen? Milyen fejleményekre számíthatunk a jövőben? Az
alábbi tanulmány a turizmusmarketinghez kapcsolódó, influencer-kommunikációs trendeket tekinti át a
marketing és kommunikációs szakma témával kapcsolatos diszkurzív mezőjének vizsgálatán keresztül.

Downloads

Megjelent

2021-06-29

Hogyan kell idézni

Guld, Ádám. (2021). HÉTKÖZNAPI TÉMÁK, HÉTKÖZNAPI HÍRESSÉGEK INFLUENCER KOMMUNIKÁCIÓS TRENDEK A TURIZMUSMARKETING TERÜLETÉN 2019-BEN. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(3). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4540