INFLUENCER MARKETING A TURIZMUSBAN – TRENDEK ÉS GYAKORLAT

Szerzők

  • András Kovács Budapesti Gazdasági Egyetem, KVIK
  • Attila Lőrincz Doupla Kreatív Ügynökség
  • Vanda Papp Budapesti Gazdasági Egyetem, KVIK
  • István Veres Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, GTK

Kulcsszavak:

turizmus, turizmusmarketing, influencerek, influencerek klasszifikációja, kampányok

Absztrakt

Az influencerek marketingkommunikációs kampányokban való alkalmazása mára széleskörűen elterjedt
gyakorlattá vált nemzetközi és hazai vonatkozásban egyaránt. Ennek legfőbb oka, hogy egyre jelentősebb
célcsoportok hatékony elérése nem valósítható meg influencerek alkalmazása nélkül.
A tanulmány fő kutatási kérdése, hogy az influencerek milyen módon és hatékonysággal alkalmazhatók
turizmusmarketing kampányokban.
Tanulmányunk első felében tisztázzuk a téma definíciós kereteit, különféle megközelítésben klasszifikáljuk
az influencereket és az influencer marketing tevékenységet, majd megvizsgáljuk a nemzetközi és hazai
influencer marketing trendeket, különös tekintettel a turizmus szektorban érdekelt influencer
tevékenységekre és sajátosságokra (solo travellers, bloggers, youtubers, instagrammers, stb.)
Ezt követően bemutatjuk a fontosabb hazai turisztikai influencereket, tevékenységük sajátosságait,
tartalmaikat és vállalati marketingkommunikációban való alkalmazhatóságuk jellegzetességeit.
Tanulmányunk befejező részében bemutatunk olyan – egy korábban már megvalósított kampányt – ahol
sikerrel kerültek alkalmazásra influencerek turisztikai vonatkozással bíró kommunikációban.

Downloads

Megjelent

2021-07-01

Hogyan kell idézni

Kovács, A., Lőrincz, A., Papp, V., & Veres, I. (2021). INFLUENCER MARKETING A TURIZMUSBAN – TRENDEK ÉS GYAKORLAT. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(4). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4618