A Z generáció digitális eszközhasználata szabadidős utazásaik során
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2023.08.03.01Kulcsszavak:
Z generáció, IKT, digitális eszközhasználat, utazási szokásokAbsztrakt
Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazása a szolgáltatói szektorban – köztük a turizmusban és az oktatásban – biztosítják a hatékonyabb kommunikáció lehetőségét a szolgáltatók és a fogyasztók között. A technológia által támogatott szolgáltatási folyamatok a hatékonyabb egyéni és csoportos tanulási folyamatok létrejöttét is előremozdítják. Mindezek mellett a digitális adatfeldolgozás elterjedése is hatékonyan segíti a szolgáltatási szektor ágazatait a magasabb szintű és eredményesebb kommunikációs stratégiák kialakítása felé.
Primer kutatásunk célja annak felmérése, hogy budapesti egyetemi hallgatók hogyan használják az online eszközöket utazásaik előtt, alatt és után, illetve ezekhez mely platformokat használják aktívan (legyen szó ár-összehasonlításról, applikációhasználatról utazás alatt, diszkont légitársaságokról, vagy akár az online foglaló oldalakról). A tanulmány elemzi hallgatóink attitűdjeit, illetve eddigi tapasztalatait a turisztikai szolgáltatások igénybevétele során alkalmazott technológiai eszközök használatával kapcsolatban.