DESZTINÁCIÓMARKETING – ABAÚJ STRATÉGIA MODELLALKOTÓ INSPIRÁCIÓI
DOI:
https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.01.03.Kulcsszavak:
desztinációmarketing, versenyképesség, jólét, életminőség, boldogság, slow-turizmus, társadalmi marketing, helymarketing, identitás, márka, elégedettségAbsztrakt
A marketing az a tudomány, mely a gyakorlatból építi elméletét, modelljeit alapvetően abból a
célból, hogy azok intelligens adaptációkkal alkalmazhatóak legyenek jövőbeni gazdasági és
társadalmi kihívások, gyakorlati problémák megoldására (MEFFERT 2000). A
desztinációmarketing, mint a társadalmi marketing egyik alkalmazása (PISKÓTI 2016) képes
ötvözni, ösztönözni az üzleti és társadalmi értékek, érdekek sikeres megjelenítését. A
tanulmány alapjait képező Abaúj térség Turisztikai Desztinációmenedzsment szervezete
számára - a sajátos adottságai, környezeti meghatározottsága okán - a turisztikai
versenyképesség növelésének elérése érdekében a kidolgozott marketingstratégia a választott
slow filozófia (CALZATI-DESALVO 2018), s az integratív módszertani megközelítés
érvényesítésével egy desztináció-bővítő (broadening) és egy desztináció-fejlesztő (deepening)
modell szakmai felvázolására is lehetőséget adott.