„A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni?”
Levéltár-pedagógiai program kidolgozása és tapasztalatai a Csongrád Megyei Levéltárban
DOI:
https://doi.org/10.15170/PAAA.2019.06.02.03Kulcsszavak:
levéltárpedagógia, helytörténet, történelemoktatás, kompetenciafejlesztés, iskolán kívüli tanulás, Csongrád Megyei LevéltárAbsztrakt
Szegeden 2016 elején született meg az elhatározás, hogy a „nyitott levéltár” koncepció keretein belül elkezdjük kidolgozni az első levéltár-pedagógiai foglalkozásunkat. Az alapelképzelésünk az volt, hogy szélesebb társadalmi körben is megismertessük magát a levéltárat, funkcióját, feladatait, és betekintést engedjünk a levéltárosok munkájának elszigetelt falai mögé. Célunk nem a levéltárhasználat megtanítása volt, hanem sokkal inkább egy nonformális keretek között megvalósuló, irányított információszerzés biztosítása, amelyet játékos formában, munkáltató körülmények között szeretnénk az élménypedagógia eszköztárával átadni.
Fotó: MNL Csongrád Megyei Levéltár
Letöltések
![](https://journals.lib.pte.hu/public/journals/10/article_3803_cover_hu_HU.jpg)
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.