„Tell me, would you like to be my playmate?”

Elaboration and experiences of archival education program in the Csongrád County Archives

Authors

  • Tímea Kissné Bodor National Archives of Hungary Csongrád County Archives https://orcid.org/0009-0001-7216-4827
  • Tímea Szalma Baksi National Archives of Hungary Csongrád County Archives

DOI:

https://doi.org/10.15170/PAAA.2019.06.02.03

Keywords:

archives and education, local history, history education, competence based activity, out-of-school learning, Csongrád County Archives

Abstract

Photo: National Archives of Hungary Csongrád County Archives 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tímea Kissné Bodor, National Archives of Hungary Csongrád County Archives

assistant archivist

Tímea Szalma Baksi, National Archives of Hungary Csongrád County Archives

assistant archivist

References

Boros István – Somfai Balázs – Hermann István: Beszámoló a Magyar Levéltárosok Egyesületének 2013. évi vándorgyűléséről. Levéltári Szemle 63. (2013):2. 84–93.

Emmer Gáborné: Könyvtár? Pedagógia? Könyvtár-pedagógia? Új Pedagógiai Szemle 54. (2004):7–8. 252–256.

Garadnai Zoltán: Közművelődési kerekasztal a Magyar Nemzeti Levéltárban. Levéltári Szemle 64. (2014):4. 80–91.

Kanyar József: Országos konferencia Kaposváron az iskolák és a levéltárak együttműködéséről. Levéltári Szemle 27. (1977):1. 241–244.

Mészáros Ádám: A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében. Módszertani közlemények 57. (2017):2. 23–27.

Pereces Ágnes: Múzeumpedagógia. Jókai Mór Általános Iskola, Budapest, 1–9. (http://www.jokai16.hu/tamop/innovaciok/muzeumpedagogia.pdf) [2019.05.13.]

Simonkay Márton: Levéltár-pedagógia ma és holnap. Levéltári Szemle 67. (2017):4. 50–65.

Downloads

Published

2020-04-16

How to Cite

Kissné Bodor, T., & Szalma Baksi, T. (2020). „Tell me, would you like to be my playmate?” : Elaboration and experiences of archival education program in the Csongrád County Archives. Per Aspera Ad Astra, 6(2), 53–60. https://doi.org/10.15170/PAAA.2019.06.02.03

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.