„A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni?”

Levéltár-pedagógiai program kidolgozása és tapasztalatai a Csongrád Megyei Levéltárban

Szerzők

  • Tímea Kissné Bodor Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád Megyei Levéltára
  • Tímea Szalma Baksi Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád Megyei Levéltára

DOI:

https://doi.org/10.15170/PAAA.2019.06.02.03

Kulcsszavak:

levéltárpedagógia, helytörténet, történelemoktatás, kompetenciafejlesztés, iskolán kívüli tanulás, Csongrád Megyei Levéltár

Absztrakt

Szegeden 2016 elején született meg az elhatározás, hogy a „nyitott levéltár” koncepció keretein belül elkezdjük kidolgozni az első levéltár-pedagógiai foglalkozásunkat. Az alapelképzelésünk az volt, hogy szélesebb társadalmi körben is megismertessük magát a levéltárat, funkcióját, feladatait, és betekintést engedjünk a levéltárosok munkájának elszigetelt falai mögé. Célunk nem a levéltárhasználat megtanítása volt, hanem sokkal inkább egy nonformális keretek között megvalósuló, irányított információszerzés biztosítása, amelyet játékos formában, munkáltató körülmények között szeretnénk az élménypedagógia eszköztárával átadni. 

Fotó: MNL Csongrád Megyei Levéltár 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Szerző életrajzok

Tímea Kissné Bodor, Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád Megyei Levéltára

segédlevéltáros

Tímea Szalma Baksi, Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád Megyei Levéltára

segédlevéltáros

Downloads

Megjelent

2020-04-16

Hogyan kell idézni

Kissné Bodor, T., & Szalma Baksi, T. (2020). „A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni?” : Levéltár-pedagógiai program kidolgozása és tapasztalatai a Csongrád Megyei Levéltárban . Per Aspera Ad Astra, 6(2), 53–60. https://doi.org/10.15170/PAAA.2019.06.02.03