Image of the country origin
Abstract
Az Országeredet imázs cikk első részében (Marketing & Menedzsment 2004/4-es lapszám) a témakörök arra összpontosítottak, hogy hogyan, mi módon hat a termék származása alapján kialakult imázs a fogyasztói döntésekre. Azonban magát az országeredet imázst is rengeteg tényező alakítja és befolyásolja, ezeket vizsgálja a tanulmány jelen második része. A termékről, országról szóló közelebbi ismeretek, a tapasztalat hatása, az országtípusok közötti eltérések, az eltérő gazdasági, technológiai fejlettségi szint és a kulturális jellemzők mind-mind hatással vannak ezen imázsra. Emellett külön figyelmet kell szentelni a globalizáció, a multinacionális termelés befolyásának, hiszen sokszor különböző országokban tervezik, gyártják, szerelik össze stb. az adott terméket, és igen izgalmas kérdés, hogy ez milyen módosulásokat okoz az országeredet imázsban, és annak hatásában.