Marketing communication practice of the hungarian food producers

Authors

  • János Papp Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék
  • Nándor Komáromi

Abstract

A vásárok és kiállítások az élelmiszer-gazdaság szereplői számára tradicionálisan meghatározó szerepet töltenek be a marketingben. A vásárok és kiállítások száma Magyarországon elérte a 240-250-et, ami a vásárszervezők szerint is túl soknak tűnik.
     Természetesen jóval kisebb számban találkozhatunk ezek között szakvásárral és szakkiállítással.
     A szakvásárok és szakkiállítások közül is egyre több a vidéki rendezvény. A Magyarországi Kiállítás és Vásárszervezők Szövetségének tagjai 1996-ban 86 rendezvényt jegyeztettek be, ebből 67-et vidéki helyszínre. Az említett számok alapján azt a következtetést lehetne levonni, hogy Magyarországon a marketing és annak egyik eszköztára, a marketingkommunikáció széles körben és tudatosan alka lma zott tevékenység.
A felmerülő kérdésekre a választ közvetlenül az érintettektől - vagy az elad ók tól (kiállítóktól), vagy a vevőktől (látogatóktól) - kaphatjuk meg. Számunkra természetesen elsősorban az agrárágazatban működő vállalatok marketingkommunikációs tevékenységének megismerése jelenti a fő célt.
     Ehhez kerestük meg a legkézenfekvőbb módszert: az élelmiszer-ipari és mezőgazdasági szakvásárokon
megjelenő cégek empirikus módon történő felmérését.

Downloads

Published

2019-12-20

How to Cite

Papp, J. and Komáromi, N. (2019) “Marketing communication practice of the hungarian food producers”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(5), pp. 38–40. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2264 (Accessed: 16 May 2024).

Issue

Section

Agromarketing