New dimensions in measuring customer loyalty

Authors

  • Erzsébet Hetesi Szegedi Tudományegyetem, GTK, Marketing-Menedzsment Tanszék

Abstract

Számos empirikus felmérés igazolja, hogy a minőség értékelése pozitív hatással van az elégedettségre, valamint, hogy a fogyasztói elégedettség és a lojalitás között szignifikáns kapcsolat mutatható ki (Grönholdt et al, 2000, Martensen et al, 2000). Más szerzők azonban megkérdőjelezik az elégedettség-lojalitás kapcsolat egyértelműségét. Utóbbiak felhívják a figyelmet arra, hogy az elégedettség nem elég, és a legelégedettebb fogyasztók nem válnak szükségszerűen lojálissá, és nagyon sok elégedett fogyasztó elhagyja a szervezetet (Jones-Sasser, 1995, Reicheld-Sasser, 1990, Reicheid, 1996). Arra is találunk kutatásokat, hogy az elégedetlen fogyasztók is lehetnek lojálisak, ami ugyancsak kétségessé teszi az elégedettség-lojalitás kapcsolat egyértelműségét (Vollmer et al., 2000).

Downloads

Published

2019-12-09

How to Cite

Hetesi, E. (2019) “New dimensions in measuring customer loyalty”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 36(4), pp. 35–41. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1519 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Loyalty

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>