A Miles és Snow-féle stratégiai alkalmazkodási tipológia teljesítményvonatkozásai
Kulcsszavak:
Miles és Snow, stratégiai tudatosság, teljesítményértékelésAbsztrakt
A tanulmány a Miles és Snow (1978) által kidolgozott stratégiai tipológiával kapcsolatos nemzetközi kutatások megállapításait kívánja marketing perspektívából összefoglalni.
A cikk elsősorban a Kutató, Elemző, Védekező és Reagáló stratégiát követő vállalatok teljesítmény vonatkozásaira fókuszál. A hazai gazdaság gerincét képező, az alkalmazottak 70%-át foglalkoztató KKV-k többsége a legtöbb hazai és nemzetközi kutatás eredményei alapján nem rendelkezik egy jól artikulált, konzisztens stratégával, marketing képességei elégtelenek, s ebből következően nem képes kielégítő üzleti teljesítmény felmutatására. A szerző a tudatos, a szervezeti változók konzisztens konfigurációján alapuló stratégiai magatartás irányába történő elmozdulás marketing és társadalompolitikai szükségességét is igyekszik kihangsúlyozni.