A Miles és Snow-féle stratégiai alkalmazkodási tipológia teljesítményvonatkozásai

Szerzők

  • Ádám Csepeti BCE GTK M&MI Marketing tanszék

Kulcsszavak:

Miles és Snow, stratégiai tudatosság, teljesítményértékelés

Absztrakt

A tanulmány a Miles és Snow (1978) által kidolgozott stratégiai tipológiával kapcsolatos nemzetközi kutatások megállapításait kívánja marketing perspektívából összefoglalni.
A cikk elsősorban a Kutató, Elemző, Védekező és Reagáló stratégiát követő vállalatok teljesítmény vonatkozásaira fókuszál. A hazai gazdaság gerincét képező, az alkalmazottak 70%-át foglalkoztató KKV-k többsége a legtöbb hazai és nemzetközi kutatás eredményei alapján nem rendelkezik egy jól artikulált, konzisztens stratégával, marketing képességei elégtelenek, s ebből következően nem képes kielégítő üzleti teljesítmény felmutatására. A szerző a tudatos, a szervezeti változók konzisztens konfigurációján alapuló stratégiai magatartás irányába történő elmozdulás marketing és társadalompolitikai szükségességét is igyekszik kihangsúlyozni.

Downloads

Megjelent

2019-10-04

Hogyan kell idézni

Csepeti, Ádám (2019) „A Miles és Snow-féle stratégiai alkalmazkodási tipológia teljesítményvonatkozásai”, Marketing & Menedzsment, 46(3), o. 4–21. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/390 (Elérés: 26 február 2024).

Folyóirat szám

Rovat