Tegyünk mi is azért, hogy tanulni és tanítani jó legyen! Pestalozzi Péntek – egy nemzetközi hálózat hazai műhelyei
Kulcsszavak:
Pestalozzi Péntek, önképzőkör, tanári szakmai közösségek, kooperatív tanulásAbsztrakt
Ez a tanulmány a budapesti Pestalozzi Péntek tanári önképzőkör kialakulásának történetét
és első két évének néhány jellemző tevékenységét mutatja be. A tevékenységek leírását a
résztvevők körében végzett két gyors felmérés eredményeinek elemzése egészíti ki. Az első
felmérésből az derült ki, hogy bár a kooperatív tanulás alapelveit kifejezetten fontosnak tartják
a tanárok az iskolai életben, ennek ellenére még mindig nagyon ritkán alkalmazzák ezt
a tanulásszervezési formát. A Pestalozzi Péntek résztvevői körében végzett másik felmérés
eredménye arra mutatott rá, hogy mi tart vissza minket, tanárokat attól, hogy hasonló önképző
közösségeket hozzunk létre és együtt tegyünk valamit a szerethetőbb iskolákért. A célok
és nehézségek tudatosítása remélhetőleg segít leküzdeni az akadályokat.