AZ OKOSTELEFON ÉS AZ OKOSTURIZMUS, MINT A MODERN TURISZTIKAI ÉLMÉNY ÖSSZETEVŐI

Szerzők

  • Tamás Iványi egyetemi tanársegéd, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.02.03.

Kulcsszavak:

digitalizáció, mobil marketing, mobil applikációk, okostelefon technológiák, okos turizmus

Absztrakt

A tanulmányban szekunder kutatás keretében a Web of Science adatbázisban található
nemzetközi szakirodalmi forrásokat, illetve azokhoz kapcsolódó hazai publikációkat
feldolgozva a modern turisztikai élmény két fontos pillérével, az okos turizmussal és az ahhoz
kapcsolódó turisztikai digitalizációval, valamint annak okostelefonos megjelenésével
foglalkozom.
Az általános digitalizációs modellek adaptálása során rávilágítok arra, hogy mind az értékesítés,
mind a teljes turisztikai folyamat számos technológiának köszönhetően digitalizálódott az
elmúlt években, amely turisták viselkedését és a turisztikai termékeket is átalakította. A
fogalmak definiálásával rámutatok a digitalizáció és az okos turizmus kapcsolatára is.
A tanulmányban az okostelefonokkal és az okostelefon applikációkkal, illetve ezek
marketingmegoldásaival részletesebben is foglalkozom. Az okostelefon által nyújtott
megoldásokat, valamint az ezekhez kapcsolódó szakirodalmi forrásokat, a turisztikai fogyasztói
folyamattal összekötve, egy modellben szintetizálom, amely későbbi primer turisztikai
kutatások alapját szolgálhatja.

Downloads

Megjelent

2022-05-19

Hogyan kell idézni

Iványi, T. (2022). AZ OKOSTELEFON ÉS AZ OKOSTURIZMUS, MINT A MODERN TURISZTIKAI ÉLMÉNY ÖSSZETEVŐI. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 7(2). https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.02.03.