SPORTCÉLÚ UTAZÁSOK AGEING VETÜLETBEN
Kulcsszavak:
idősmarketing, ageing, sport, sportturizmusAbsztrakt
Magyarország lakossága az európai országokhoz hasonlóan öregedő tendenciát mutat. Növekszik
a születéskor, valamint a 65 éves korban várható élettartam, amelyek következtében a
megnövekedett életévek megfelelő életminőség mellett válhatnak tartalmassá. Ennek fontos
területe a mozgás és sport. Így kiemelt feladattá válhat az idős generáció bevonása a
sportfogyasztás és sportturizmus érintettjei közé. Tanulmányunkban a sporttal kapcsolatos egyéni
attitűdök és érdeklődés valamint a sportturizmus összefüggéseit vizsgáljuk a magyar lakosság
körében, különös tekintettel az 50-70 évesek csoportjára. Az EFOP-3.6.2-16-2017-003: „Sport-
Rekreációs- és Egészséggazdasági Kooperációs Kutatóhálózat létrehozása” című projekt keretében
végzett, a magyar lakosság sportfogyasztási szokásait feltáró felmérés eredményei alapján
bemutatjuk az ötven- és hatvanévesek sporttal kapcsolatos hozzáállását és sportcélú utazási
szokásaikat. Ennek alapján javaslatok, sport- és népegészségügyi programok, sportturisztikai
projektek kerülhetnek megfogalmazásra, melyek segíthetnek abban, hogy az idősebbek
fogyasztását, aktivitását magasabb szintre lehessen emelni.