A modern sportturisztikai fogyasztási trendek a Spartan Race példáján

Szerzők

  • Gergely Marton PTE TTK Sporttudományi és Testnevelési Intézet
  • László Csóka PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet
  • Tamás Varga PTE TTK Földtudományok Doktori Iskola
  • Kata Szalai PTE TTK Sporttudományi és Testnevelési Intézet

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2023.08.04.01

Kulcsszavak:

fogyasztói magatartás, Spartan Race, sportturizmus

Absztrakt

A turizmus fejlesztésének egyik sarokpontja a 21. században az élményfaktor növelése, amelynek célja a modern fogyasztói igények kiszolgálása. A sportturizmus területén a Spartan Race vált napjaink egyik piacvezető termékévé, amely alkalmanként 8–10 ezer fős részvevőt vonz. A kutatás célja ebből adódóan a termékre irányuló több ezer résztvevő fogyasztói szokásainak komplex vizsgálata, ehhez kidolgozásra került egy kérdőív, amely az általános sportfogyasztási szokásoktól a turisztikai fogyasztásig komplexen vizsgálja a részvevők jellemzőit. A vizsgálat során 2023 tavaszáig felmérésre került a Spartan Race résztvevői mintegy 5%-ának fogyasztási szokásai. A felmérés eredményei rámutattak, hogy a Spartan Race-versenyzők rendkívül atipikus keresleti szegmensként azonosíthatók a részvételi motivációtól, az utazási szokásokon át egészen a szolgáltatások igénybevételéig. Turisztikai szempontból nézve pedig a verseny élményfaktora akkora vonzerőként azonosítható a piacon, hogy a fogyasztók alkalmanként hajlandóak egy-egy verseny miatt több száz kilométert is utazni évente több alkalommal.

Downloads

Megjelent

2024-01-10

Hogyan kell idézni

Marton, G. ., Csóka, L., Varga, T., & Szalai, K. (2024). A modern sportturisztikai fogyasztási trendek a Spartan Race példáján. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 8(4). https://doi.org/10.15170/TVT.2023.08.04.01

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei