A Spartan Race, mint atipikus, piacvezető sportturisztikai vonzerő komplex elemzése

Szerzők

  • Gergely Marton Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar
  • Boglárka Cári Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar
  • Kata Szalai Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar
  • Gyöngyvér Prisztóka Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar

Kulcsszavak:

sportturizmus, Spartan Race, atipikus turisztikai termék

Absztrakt

A sportturizmus a XXI. század felértékelődő turisztikai terméke, amely minden részterületén
rendkívüli ütemben fejlődik hazai és nemzetközi léptékben egyaránt. Az új sportturisztikai
vonzerők közül a hazánkban alig néhány éve megjelenő Spartan Race tekinthető piacvezetőnek,
amely képes elérni, hogy egy adott hétvégére közel tízezer embert vonzzon nem kiemelt
turisztikai desztinációkba (pl. Nagykanizsa).
A kutatás eredményei jól mutatják, hogy egy rendkívül atipikus vonzerőről beszélhetünk
mind kínálati, mind keresleti oldalról egyaránt. A kínálati oldal a turizmus tárgyi feltételeit
tekintve hiányos, mivel nem törekszik kapcsolódásra elsődleges és másodlagos turisztikai
szuprastruktúrához.
A szervezők nem alkalmaznak hagyományos formában turizmusmarketinget, disztribúciót
vagy közvetítő szektort, e helyett a keresletet motiválják a termék népszerűsítésére. A kereslet
motivációja is specifikusnak tekinthető, mivel a Spartan Race esetében a turisztikai
élmény (a verseny teljesítése) elmaradása vizsgálatunk alapján rendkívül hasonló elégedettséget
vált ki, mint a verseny sikeres teljesítése.

Downloads

Megjelent

2021-06-29

Hogyan kell idézni

Marton, G., Cári, B., Szalai, K., & Prisztóka, G. (2021). A Spartan Race, mint atipikus, piacvezető sportturisztikai vonzerő komplex elemzése. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(2). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4533