KILÁTÁSOK ÉS KIHÍVÁSOK DÉL-ZALA TURIZMUSÁBAN – ESETTANULMÁNY MURAFÖLDE TURISZTIKAI HELYZETKÉPÉRŐL ÉS PERSPEKTÍVÁIRÓL

Szerzők

  • Bence Cseke Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz
  • Zsuzsanna Marton Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz
  • Krisztina Keller Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz
  • Zoltán Birkner Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz

Kulcsszavak:

Murafölde, Dél-Zala, Buhalis 6A modell

Absztrakt

A tanulmány célja egy új turisztikai desztinációban, a Mura Nemzeti Program keretében 2015-ben létrejött
Muraföldében rejlő lehetőségek elemzése. A 83 települést magában foglaló dél-zalai térség turisztikai potenciálja
meghatározásának módszertani keretét Buhalis 6A modellje adja. A térség turisztikai kínálatát meghatározó elemek,
mint a vonzerők, az elérhetőség, a turisztikai infrastruktúra, az elérhető utazási csomagok, a tevékenységek és a
kiegészítő szolgáltatások helyi turisztikai szolgáltatókkal készített strukturált interjúk alapján kerülnek vizsgálatra. A
térség kínálati elemeire vonatkozó elemzés eredményeként megállapítható, hogy a főként természeti értékekre építő
térség egyelőre nem tudott élni a benne rejlő potenciálokkal, elsődleges jövőbeli feladatának egy turisztikai
desztináció menedzsment szervezet létrehozása, a márkaépítés, a térségi marketing erősítése, a határon átívelő
kapcsolatok kiépítése, valamint a szolgáltatások színvonalának emelése tekinthető.

Downloads

Megjelent

2021-06-29

Hogyan kell idézni

Cseke, B., Marton, Z., Keller, K., & Birkner, Z. (2021). KILÁTÁSOK ÉS KIHÍVÁSOK DÉL-ZALA TURIZMUSÁBAN – ESETTANULMÁNY MURAFÖLDE TURISZTIKAI HELYZETKÉPÉRŐL ÉS PERSPEKTÍVÁIRÓL. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4526